חייגו עכשיו :  054-649-4270

פיק"א 24, פתח תקווה | חניה חינם בשפע

השאיר פרטים ונחזור אליך בהדקם



גיל המעבר אצל גברים

גיל המעבר אצל גברים שנוי במחלוקת מבחינה רפואית ישנם רופאים שחושבים שהוא קיים וישנם רופאים אומרים שאינו קיים אלא כתסמינים שבאים עם הגיל ולאו דווקא כשינויים פיזיולוגיים מוכחים כמו גיל המעבר אצל נשים.

 

גיל המעבר אצל גברים מאופיין בירידה הדרגתית של הורמון הטסטוסטרון והורמונים סטרודיאליים נוספים כגון קורטיזול. ישנם מחקרים שמראים שמגיל 40 אצל גברים בכל עשור ישנה ירידה ברמת הטסטוסטרון אך לא ברמה שתביא לסימפטומים של גיל המעבר. בגילאים צעירים יכולות להיות תופעות כמו גלי חום והזעות ספונטניות אך אין זה מצביע על סימפטומים של גיל המעבר אצל גברים אלא כסימפטומים שמקורן בבעיות שונות. האבחון מתבצע ממספר מרכיבים כירידה של הורמון הטסטוסטרון בדם אינו מדד יחיד משום שאין מדד השוואתי מוסכם לכמות הטסטוסטרון הרצויה בכל שכבת גיל לכן בודקים גם חלבון גלובולין שנקשר בדם לטסטוסטרון וככל שהגיל עולה כמותו בדם עולה כמו כן בדיקה תסמינים נוספים וכן שלילת מרכיבים בדם שיכולות להצביע על מחלות שונות למשל: עליה בהורמון ה TSH מבלוטת התריס ( תירואיד ).

 

הסימפטומים של גיל המעבר אצל גברים מאופיינים בתופעות לרוב פחות דומיננטיות מאשר אצל נשים משום שירידת הורמונים ועליה של אחרים הינה חדה יותר מאשר אצל גברים ( ראה " גיל המעבר אצל נשים " ).

מערכת כלי הדם: גלי חום והזעות ספונטניות

מערכת השרירים: ירידה בכוח השריר וירידה במסת השריר יכול להיות מתח שרירי מוגבר

מערכת רגשית נפשית: עצבנות וחוסר שקט, עייפות, ירידה בזיכרון לטווח קצר, ירידה בהרגשה כללית ודיכאון.

מערכת מינית: ירידה בחשק מיני, זקפה חלשה יותר, נוזל זרע מועט יותר, חוסר עניין ממיניות.

ישנם סימפטומים כלליים כמו עליה בסוכר בדם, כולסטרול גבוה יותר ( דעות חלוקות לגבי כולסטרול טוב ורע ), קוצר נשימה, עור וריח גוף שמשתנה.

האבחון ברפואה סינית מסורתית וברפואה אוריקולרית ( רפואת אוזן ) נעשה על ידי תשאול התבוננות ובצורות נוספות כדי להבין את מכלול הסימפטומים ואת הסימפטומים העיקריים שמציקים וגורמים לחוסר הנוחות. לאחר האבחון המדויק נתחיל בטיפול שכולל דיקור סיני מסורתי, רפואת אוזן, צמחי מרפא סיניים ומתן תוספי תזונה מיוחדים לפי הצורך. הטיפול יעיל מאוד ויכול לגרום להטבה משמעותית בזמן קצר.

אל תעבירו יום נוסף עם תחושת כאב או חוסר נוחות!

הרגישו בנוח ליצור איתי קשר בכל דילמה ושאלה הנוגעת למצבכם הבריאותי




קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל